Pouť na Velehrad - Den pátý

Jako milovník pohádek si myslím,  že každý příběh by měl mít dobrý konec.  Po včerejším  smutném rozhodnutí na náměstí v Jevíčku to tak nevypadalo,  ale nakonec asi všechno dopadlo dobře - Konec dobrý všechno dobré!! 

Dost mudrování! Usínal jsem v turistickém přístřešku asi 8 km před Velehradem a zde jsem se taky po klidné noci probudil.  V noci opět nepršelo,  ale jeden nikdy neví.  V klidu balím,  lepím a obvazuji nohu a za pomoci včerejšího klacku,  který jsem si překřtil na Gandalfa,  vyrážím vstříc  posledním kilometrům.  

Cesta příjemně utíká,  jdu malebnou cestou plnou lesů,  polí a luk ve zvlněné moravské krajině a užívám si ranní slunce. Společnost mi dělají Spirituál kvintet a Brontosauři.  Jak se blížím k Modré,  vesnici těsně před Velehradem,  slyším za sebou temné dunění hromů.  Přicházím k dřevěné rozhledně nad Modrou,  ze které je krásně vidět do kraje,  mimo jiné i na černou hradbu mraků za mnou.  Začíná pršet.  Mám sice Gandalfovu hůl,  ale ne Thorovo kladivo,  abych bouřku zastavil,  takže pospíchám  co mi noha dovolí do vesnice přede mnou.  Azyl nacházím na zahrádce hospůdky,  která je sice zavřená,  ale má zastřešené posezení  😀

Bouřka a déšť trvají tak hodinu,  pak vyleze slunce a já mohu dál.  Navštěvuji skanzen v Modré, kde stojí budovy z doby Velké Moravy a já jsem rád,  že žiji v době v jaké žiji.  😀 Před sebou v dálce už vidím věže velehradské baziliky,  jak jsem o nich celou cestu snil.  U rybníka zasazuji do země na břehu věrného Gandalfa a pokračuji dál.  Jsem tady! Nakonec jsem to s malou pomocí zvládl!! Jdu do baziliky,  kde se modlím a děkuji Pánu,  že jsem to skoro zvládl,  že jsem zde. Děkuji Ti Ježíši Kriste za všechny dary,  které  od Tebe dostáváme,  děkuji Ti za Tvou nesmírnou lásku! 

A jsme u konce.  Zvonec a konec.  Titulky. Ještě posledních pět kilometrů po rovině do Starého města u Uherského Hradiště a cesta vlakem domů.  Ta by vzhledem k množství výluk a zpoždění vydala na samostatný blog, ale nakonec jsem chvíli před půlnocí doma v Rychnově,  vítám se s Kočkou, vychutnávám si báječnou sprchu a usínám jako špalek.  Šťastný a plný zážitků.  Krásné léto vám všem!! ❤️

Komentáře